Saturday, October 08, 2005 |
یک ترجمه قسمت پنجم
سلام
LMS باید قادر به راه اندازی یک SCO و آن SCO باید قادر به برقراری ارتباط با LMS باشد. SCO ها پایین ترین سطحی هستند که به وسیله LMS ردیابی می شوند. در مقابل، asset ها به وسیله LMS ردیابی نمی شوند، و قابل راه اندازی نیستند.
یک سازمان محتوی اساسا یک مجموعه از SCO ها و/یا asset های سازمان یافته به یک شیوه خاص هستند. یک سازمان محتوی می تواند یک قسمت از یک دوره، یک دوره کامل یا حتی یک مجموعه از دوره ها باشد. در اکثر موارد یک سازمان محتوی تکی برای هر دوره توسعه داده می شود.
سند CAM سازمان محتوی را به این عنوان تعریف می کند که "یک نقشه که استفاده مطلوب از محتوی ، از طریق واحد های ساختار یافته دستورات (فعالیت ها) را نشان می دهد ... فعالیت ها نشان داده شده در یک سازمان محتوی می تواند شامل فعالیت های دیگر باشند(زیر فعالیت ها)، که خودشان می توانند شامل فعالیت های دیگر باشند."
یک سازمان محتوی یک نمایش درختی با هر سطح ممکن از شاخه شدن است. "گره های برگ" یا نقاط پایانی نمایش درختی، دارای یک SCO مرتبط یا asset قابل راه اندازی که برای اجرای فعالیت استفاده می شوند، خواهند بود.
نمودار زیر از سند ADL’s SCORM Content Aggregation Model (CAM) Version 1.3
گرفته شده و یک سازمان محتوی را ترسیم می کند:
واژه نامه
ردیابی
tracked
شیوه
fashion
نقشه
map
مطلوب
intended
واحد های
units
ساختار یافته
structured
دستورات
instruction
فعالیت ها
Activities
زیر فعالیت ها
sub-Activities
نمایش درختی
tree-view
شاخه شدن
branching
گره های برگ
leaf nodes
نقاط پایانی
end-points
مرتبط
associated
اجرای
perform
نمودار
diagram
نوشته شده توسط: بهمن اصغرزاده
لینک این مطلب: Saturday, October 08, 2005
در باره وبلاگ
نسخه آزمایشی
::مطالب این وبلاگ در مورد آموزش الکترونیکی یا همان elearning است.
::هدف این وبلاگ گردآوری منابع مربوط به آموزش الکترونیکی برای ایجاد یک منبع فارسی برای افراد علاقه مند می باشد.هچنین اطلاع رسانی کارهای انجام شده و انجام کارهای مشترک.
::در صورت تمایل می توانید خبر ها، تحقیقات، مقالات و تجربیات خود را در این وبلاگ قرار دهید تا دیگران هم از آن استفاده کنند.
منوی اصلی
ارتباط با من
لوگوی من
لینک
آرشیو ماهانه
- August 2005
- September 2005
- October 2005
- November 2005
- December 2005
- January 2006
- February 2006
- March 2006
- April 2006
نوشته های قبلی
- FlashPaper
- معرفی یک مجله آموزش الکترونیکی
- یک ترجمه قسمت چهارم
- دو دلیل برای استفاده از XML در آموزش الکترونیکی
- یک ترجمه قسمت سوم
- یک مسابقه
- یک ترجمه قسمت دوم
- یک ترجمه قسمت اول
- خبر ویژه: سومین همایش آموزش الکترونیکی
- استانداردهای آموزش الکترونیکی
کتابخانه
xml reader
پشتیبانی
best view in 1024x768 resolation
this blog fully support with
Microsoft Internet Explorer 6+
Opera 8.5
but not completely in
Mozilla Firefox 1.5 RC2
شرایط استفاده
شرايط استفاده ازمطالب
درصورت رعايت موارد زير استفاده ازمطالب بدون اشکال است
نوشتن نام و لينک اين وبلاگ به عنوان منبع.
مطالب به گونه ای ويرايش نشوند که مضمون ديگری برساند.
عدم سوء استفاده از مطالب.
استفاده تجاری از مطالب این وبلاگ منوط به اجازه کتبی است.
Copyright © 2005 - 2006
http://ielearning.blogspot.com
رفع مسئولیت
:: نویسنده این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب وب سایت ها، وبلاگ ها، گروه های خبری و ... که لینک آن ها در این وبلاگ قرار دارد یا از آن ها نام برده شده نمی پذیرد.
:: نویسنده این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب نقل قول شده نمی پذیرد و مسئولیت آن با نویسنده اصلی می باشد.
:: نویسنده این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال معتبر بودن دانشگاه های مجازی معرفی شده در این وبلاگ نمی پذیرد.
:: نویسنده این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال معتبر بودن وب سایت ها، وبلاگ ها، گروه های خبری و ،،، که لینک آن ها در این وبلاگ قرار دارد نمی پذیرد.
:: نویسنده این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال جهت گیری های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و ... منابع علمی خود نمی پذیرد.
:: این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری، آموزشی می باشد.
تعداد بازدید کنندگان